Nowoczesny sprzęt medyczny – Fala Uderzeniowa

TERAPIA FALĄ UDERZENIOWĄ to nowoczesna, nieinwazyjna metoda pozwalająca na leczenie bólu zlokalizowanego w układzie mięśniowo-szkieletowym. Stosowana jest w fizjoterapii, ortopedii i medycynie sportowej. Fale uderzeniowe są falami akustycznymi przenoszącymi energię w bolące miejsce, dzięki czemu następują procesy leczenia ścięgien oraz tkanek miękkich.

Fala uderzeniowa z powodzeniem znajduje zastosowanie w takich problemach jak:
• entezopatie (łokieć tenisisty, łokieć golfisty, zapalenie ścięgna rzepki, zapalenie ścięgna Achillesa, zapalenia ścięgien pierścienia rotatorów stawu ramiennego)
• objawowe ostrogi piętowe
• zapalenie powięzi podeszwy stopy
• zwapnienia w obrębie ścięgien mięśni

Należy pamiętać, że zabieg z wykorzystaniem fali uderzeniowej nie należy do najprzyjemniejszych, odczucia w trakcie zabiegu są dość wyraźne. Sam zabieg trwa zazwyczaj kilka minut w zależności od okolicy, na której jest wykonywany.

Do przeciwskazań bezwzględnych stosowania fali uderzeniowej zaliczamy ostry stan zapalny, ciążę, poważne zaburzenia krzepnięcia krwi, zaawansowaną osteoporozę oraz choroby nowotworowe.

Zabiegi wykonujemy w serii co 5-7 dni. Dla uzyskania najlepszych efektów ilość zabiegów powinna wynosić między 4 a 6.

Niewątpliwie w nowoczesnej fizjoterapii zabiegi z wykorzystaniem fali uderzeniowej sprzyjają szybszej poprawie zdrowia pacjenta, a ich wykorzystywanie w konkretnych przypadkach może dać bardzo pozytywne rezultaty i znacząco przyspieszyć proces leczenia i regeneracji tkanek.