Problem bólu stóp – jedna z przyczyn

Aktywnością niezbędną do prawidłowego funkcjonowania człowieka jest chód Każde zaburzenie chodu wpływa na pogorszenie jakości naszego życia. Jedną z dysfunkcji prowadząca do takiego stanu rzeczy jest ostroga piętowa.

Ostrogą piętową nazywane są zmiany zwyrodnieniowe w obrębie pięty. Zazwyczaj są to dokuczliwe zmiany utrudniające prawidłowe funkcjonowanie. W początkowym etapie tworzenia się ostróg, ból odczuwany jest tylko w czasie obciążania zajętej stopy. Nieleczona ostroga piętowa w późniejszym etapie może skutkować dolegliwościami nawet w trakcie spoczynku.

Do przyczyn powstawania ostrogi piętowej możemy zaliczyć ciągłe drażnienie okolicy kości piętowej, nieprawidłowe obciążanie stopy, zapalenie rozcięgna podeszwowego, nieprawidłowo wyleczona kontuzja, koślawienie/szpotawienie stopy, niewygodne obuwie. Częstość występowania ostróg piętowych zwiększa się wraz z wiekiem. Nadwaga również sprzyja powstawaniu ostróg piętowych.

Ostrogi piętowe diagnozowane są na podstawie wywiadu z pacjentem oraz badania RTG. W zależności od stopnia zaawansowania zmian, zaleca się różne sposoby leczenia. W dalszym ciągu poszukuje się leczenia mniej inwazyjnego oraz bardziej skutecznego. Tu z pomocą przychodzi nam FALA UDERZENIOWA, która jest aktualnie jedną z najskuteczniejszych, nieinwazyjnych form leczenia ostrogi piętowej.

Terapia z wykorzystaniem Fali Uderzeniowej jest bezpieczna, choć w niektórych przypadkach może być zabiegiem bolesnym. Korzystne efekty użycia fali często odczuwane są już po drugim bądź trzecim zabiegu. Terapia ma za zadanie eliminować ból, przez co wpływać na poprawę funkcji i powrót do sprawności.

Więcej informacji o działaniu fali uderzeniowej znajdziecie Państwo tutaj:

Fala uderzeniowa

Marta Schmidt