Najlepsze sposoby na regenerację!

W poprzednim wpisie pisaliśmy dla Was o tym skąd się właściwie bierze zmęczenie po treningu i dlaczego warto dbać o właściwą regenerację. Dziś mamy dla Was bardzo konkretne porady, w jaki sposób efektywnie zadbać o fizyczną sferę naszego życia i swój organizm.

Jak więc odpowiednio zabrać się za regenerację naszego ciała?

  1. Odpoczywaj aktywnie!
    Już nawet 30 minutowy spacer poprawi ukrwienie przeciążonych mięśni i wpłynie na odbudowę mikro-urazów we włóknach mięśniowych.
  2. Pij dużo wody!
    Dzięki wodzie, komórki mięśniowe są w stanie transportować substancje odżywcze i zbędne produkty przemiany materii. Mówi się, że każdy dorosły człowiek powinien wypijać co najmniej 2,5 litra wody dziennie, podczas treningu musimy zwiększyć tę ilość.
  3. Odżywiaj się zdrowo!
    Zróżnicowana dieta, nieprzejadanie się i regularne posiłki to podstawa.
  4. Rozciągaj się, roluj, masuj zmęczone mięśnie!
    Wystarczy rolować każdą partię mięśniową 2 razy po 1 minucie, aby odczuć już pozytywne efekty.
  5. Stosuj ćwiczenia relaksujące!
    Może to być zwykła medytacja (o której znajdziecie osobny artykuł na naszej stronie), trening progresywnej relaksacji mięśni Jacobsona czy też trening autogenny Schultza.
  6. Śpij co najmniej 7 do 8 godzin!
  7. Bądź pogodny!
    Mniej stresu = mniej kortyzolu (hormon stresu) we krwi = lepsza regeneracja 🙂
  8. Unikaj napojów alkoholowych i nie pal!

Stosowanie pojedynczych elementów z powyższej listy na pewno przyniesie pozytywne rezultaty ale dopiero połączenie ich wszystkich w całość sprawi, że poczujemy realną różnicę. Elementy których nie stosowaliście do tej pory najlepiej wdrażać pojedynczo, np. jeden lub dwa na tydzień.

Trzymam kciuki za Waszą dobrą i skuteczną regenerację!

Natalia Śledziona

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *