Dlaczego masz problem z brzuchem – czyli RMPB

Wiotki brzuch i nadmiar skóry, czy dziwny kształt pępka po porodzie to zmora wielu pań. Znasz to z własnego doświadczenia albo widziałaś lub słyszałaś od innej kobiety? Pochylimy się dziś nad tym problemem i omówimy dlaczego tak się dzieje przy rozejściu mięśnia prostego.

Jeśli nie czytałaś ostatnich moich wpisów to z tego miejsca serdecznie zachęcam Cię do nadrobienia. Dowiesz się z nich czym jest rozejście mięśnia prostego oraz co może je wywołać, a także jaką role spełnia postawa ciała przy tej dolegliwości. Poniżej linki 🙂

Jak już wiesz, problem jest bardziej złożony, a często pierwszym objawem jest nienaturalny kształt brzucha. Oczywiście sam wygląd, w porównaniu do problemów zdrowotnych jakie mogą wiązać się z RMPB, jest najmniej szkodliwy. Najważniejsze, żeby szybko zdiagnozować problem i rozpocząć odpowiednią terapię.

Do problemów współistniejących zaliczymy między innymi:
• bóle kręgosłupa (częściej w dolnych odcinkach)
• bóle miednicy
• zaburzenia pracy układu trawiennego tj: wzdęcia, zaparcia, przelewania,zgaga
• zły wzorzec oddychania
• nieprawidłowa postawa ciała
• dysfunkcje w pracy narządów miednicy tj nietrzymanie moczu lub trudności z jego oddaniem
• przepuklina pępkowa lub przełykowa
• dysfunkcje seksualne
• obniżenie lub wypadanie narządów (pęcherza moczowego/pochwy/odbytnicy)

Nie w każdym przypadku objawy będą te same. Wyróżniamy również różne typy rozejścia w zależności od miejsca między brzuścami w którym występuje, dlatego tak ważne jest indywidualne podejście.
Wygląd brzucha zależny jest od stanu naszych mięśni. Jesteśmy integralną całością i nie od dziś wiadomo, że wysportowana sylwetka jest bardziej jędrna i szczuplej się prezentuje. Dzieje się tak, dzięki przyleganiu do skóry powięzi, która otacza nasze mięśnie. Prawidłowo napięte i dobrze pracujące mięśnie wpływają więc na jej kondycje i wygląd zewnętrzny. Dlatego odseparowanie brzuśców mięśnia prostego sprawia, że skóra jest pomarszczona i obwisła. Pamiętaj jednak, że to defekt kosmetyczny i jak zadbasz o siebie od środka to „skutkiem ubocznym” będzie poprawa wyglądu brzucha!

Mam nadzieję, że jeśli problem Ciebie dotyczy to zgłosisz się po pomoc. Niestety jeśli nie wdroży się odpowiedniego postępowania to sam nie zniknie. Przenoszony z kolei może pociągać za sobą kolejne niekorzystne objawy więc im szybciej rozpoczniesz terapię tym ryzyko powikłań mniejsze.

Jeśli masz jakieś pytania to chętnie odpowiem, zapraszam również na wizytę do siebie.

Pozdrawiam Cię serdecznie i ściskam.
Justyna Straszak