Fizykoterapia

Fizykoterapia to dział fizjoterapii wspomagający proces leczenia i regeneracji tkanek, za pośrednictwem aparatury generującej odpowiednie czynniki fizyczne. Ich działanie lecznicze polega na wywołaniu fizjologicznej reakcji organizmu na bodziec mechaniczny, termiczny czy elektryczny. Zabiegi z zakresu fizykoterapii są skutecznym środkiem zwalczania dolegliwości bólowych, których wprowadzenie przyśpiesza procesy leczenia. W znacznej części są skutecznym dodatkiem do innych działań w procesie rehabilitacji.

Ultradźwięki to drgania mechaniczne o częstotliwości przekraczającej granicę słyszalności ucha ludzkiego. Oddziałują one na ciśnienie w tkankach, prowadząc do powstania zjawiska „mikromasażu”. Działają przeciwzapalnie, przeciwbólowo, regeneracyjnie. Korzystne efekty przynosi również fonoforeza, czyli bezpośrednie wprowadzenie leku za pomocą ultradźwięków w konkretne okolice. Lek wnika z ultradźwiękami przez skórę do głębiej położonych tkanek. Przykładowe wskazania: zespoły bólowe kręgosłupa, blizny, ostrogi piętowe, stany pourazowe, zapalenie tkane miękkich.

Magnetoterapia przynosi bardzo dobry efekt przeciwbólowy, eliminuje stany zapalne, a przede wszystkim przyśpiesza zrost kostny i gojenie ran różnego rodzaju. Pole magnetyczne stosowane w zabiegu magnetoterapii znajduje zastosowanie w leczeniu: stawów rzekomych, złamań, ran, rwy kulszowej, osteoporozy, nadciśnienia, zaburzeń krążenia obwodowego, migreny, chorób reumatycznych, stanów po udarze mózgu, zapalenia jajników, stwardnienia rozsianego, zapalenia zatok, choroby zwyrodnieniowej, choroby wrzodowej, skurczów mięśniowych.

Laseroterapia wykorzystuje lecznicze właściwości światła laserowego do stymulacji naturalnych procesów regeneracyjnych zachodzących w tkankach. Dzięki biostymulacji laserowej dochodzi do unormowania i zregenerowania tkanki kostnej, okołostawowej oraz mięśniowej. Laseroterapia wpływa korzystnie na obniżenie uczucia bólu i przyspieszenie tempa gojenia się ran. Laser stosowany jest w leczeniu przeciwbólowym, poprawie krążenia, odżywienia i regeneracji tkanek. Wskazania: rany pooperacyjne, choroby skóry, choroby reumatyczne, nerwobóle, zespół bolesnego barku, zespół łokcia tenisisty, bóle kręgosłupa, stany pourazowe, utrudniony zrost kostny.

Elektroterapia wykorzystuje zjawisko przepływu prądu przez tkanki, co prowadzi do zmniejszenia napięcia mięśniowego, polepszenia ukrwienia, przyspieszenia procesów regeneracyjnych. Elektroterapia ma bardzo szeroki wachlarz działań i jest stosowana w wielu jednostkach chorobowych, zależnie od wybranego rodzaju prądu oraz jego częstotliwości.

W naszym gabinecie z zakresu elektroterapii oferujemy prądy: TENS, interferencyjne, Kotz’a, galwaniczny, diadynamik, elektrostymulacje, prądy Traberta, tonolizę, jonoferezę.