Terapia Czaszkowo-Krzyżowa

Terapia Czaszkowo-Krzyżowa (ang. craniosacraltherapy)

Jest to rodzaj terapii manualnej, który ma doprowadzić organizm do homeostazy. Terapeuta przez odpowiednie ułożenie dłoni: dotyk, ucisk czy przesuwanie ich na ciele pacjenta równoważy napięcia w obrębie struktur łącznotkankowych. Głównymi obszarami zabiegowymi są: kość krzyżowa, kręgosłup oraz okolica głowy i szyi. Pracując na tych strukturach wpływamy na układ nerwowy, mięśniowo-powięziowy, hormonalny, oddechowy, immunologiczny i wiele innych.

Podczas terapii czaszkowo-krzyżowej leczymy nie tylko ciało, ale również wpływamy na sferę emocjonalną. Osoba, która przeżyła traumatyczną sytuacje, żyje w ciągłym stresie lub na co dzień kieruje się emocjami może odczuwać negatywne skutki w ciele. Właśnie dlatego terapia ta jest tak skuteczna- wpływa na sferę somatyczną i psychiczną równocześnie przynosząc autentyczną ulgę. Należy znaczyć, że terapia jest bardzo przyjemna dla pacjenta. Korzystać może z niej prawie każdy, jedynymi przeciwwskazaniami są stany zagrożenia życia, tętniak, niektóre nowotwory, nieleczone nadciśnienie i choroby psychiczne oraz pierwszy trymestr ciąży.

Wskazaniami do terapii są:

• bóle i zawroty głowy, migreny, dolegliwości w stawie skroniowo-żuchwowym, bruksizm, wady zgryzu, szczękościsk, wady wymowy, kłopoty ze wzrokiem i słuchem, zapalenia zatok
  • stany pourazowe, bóle kręgosłupa i pleców, rwa kulszowa i barkowa, bóle stawowe
  • zaburzenia koncentracji, ogólne złe samopoczucie, spadek nastroju, zaburzenia snu, stres, zaburzenia w obrębie układu trawiennego, problemy emocjonalne, urazy po porodowe, baby blues
  • zaburzenia hormonalne, dolegliwości bólowe w ciąży (II i III trymestr)
  • choroby przewlekłe tj. RZS, ZZSK, SM, choroba Alzheimera, choroba Parkinsona

Z terapii można również korzystać bez konkretnych dolegliwości, gdyż wprowadza organizm w stan równowagi, wycisza, poprawia funkcjonowanie i powoduje dobry nastrój. Dzięki temu jest świetnym zabiegiem profilaktycznym w naszym zabieganym świecie. Nasi Pacjenci bardzo cienią sobie ten rodzaj terapii. Chętnie polecają ją swojej rodzinie i znajomym jako naturalną walkę ze stresem i złym samopoczuciem oraz poważnymi problemami zdrowotnymi.

W Polsce terapia jeszcze nie jest tak popularna jak w Stanach Zjednoczonych czy Kanadzie, ale powoli zaczyna być doceniana. Nasz gabinet jako jeden z nielicznych w województwie oferuje tą metodę, a Pani Justyna cały czas się w niej szkoli dla Was.

Sesje lecznicze w chorobach przewlekłych stosuje się w odstępie 3-7 dni, w innych przypadkach pacjent może poprawę odczuć już po pierwszym zabiegu, należy jednak pamiętać, że w leczeniu różnych schorzeń sprawa jest bardzo indywidualna.