Problem z jelitami – fizjoterapeuta może pomóc!

Na przestrzeni ostatnich kilku lat coraz więcej osób odczuwa różnego rodzaju problemy związane z układem pokarmowym. Jednym z najbardziej popularnych jest Zespół Jelita Drażliwego. Niewiele osób wie, że z takimi dolegliwościami można przyjść do fizjoterapeuty!

Zespół jelita drażliwego(IBS) to przewlekła choroba układu pokarmowego, która charakteryzuje się nawracającym lub ciągłym bólem brzucha, biegunką lub/i zaparciami oraz wzdęciami. Przyczyny tej choroby nie można wyjaśnić konkretnymi mechanizmami patofizjologicznymi lub strukturalnymi, czy też znanymi nieprawidłowościami biochemicznymi. Na zespół jelita drażliwego cierpi w przybliżeniu 10-15 % całej populacji, oraz u więcej niż 40 % zdiagnozowanych pacjentów występują ciężkie i ciągłe objawy, które prowadzą do częstych wizyt u lekarza oraz obniżenia jakości życia. Diagnoza IBS opiera się na objawach pacjenta, w związku z tym możliwe jest postawienie złej diagnozy. Nie ma żadnych specyficznych testów dla zbadania IBS, ponieważ patofizjologia powstawania IBS nie jest w pełni wyjaśniona.

Pacjenci mogą odczuwać nie tylko dyskomfort w jamie brzusznej i problemy z jelitami, ale również wiele innych objawów, takich jak: zgaga, ból głowy, ból pleców, zwiększoną częstotliwość oddawania moczu, bóle mięśni, lęki oraz depresję. Jest to złożona choroba, dlatego podczas terapii skupiamy się nie tylko na układzie pokarmowym, a także na wszystkich aspektach życia pacjenta.

Zapraszamy wszystkich odczuwających powyższe dolegliwości na terapię do naszego gabinetu!